ادیان اللهی Saf

متن عاشقانه SAF , عکس باحال , عکس جدید , عکس سعید فریدون , عکس خفن , بدو عکس , متن اهنگsaf , عکس , عکس جالب , عکس بروز , عکس خنده دار , عکس طنز , عکس منظره , عکس دیدنی , پیام تسلیت ,

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 129
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 129
بازدید ماه : 232
بازدید کل : 5736
تعداد مطالب : 214
تعداد نظرات : 123
تعداد آنلاین : 1



Saeid Alizade

‎Create Your Badge‎ href="http://cooltext.com">MAZDAB.IR
SAF LOVE رنگ کینگ

استخاره آنلاین با قرآن کریم
استخاره آنلاین با قرآن کریم



کد موزیک



مرجع کد آهنگ برای وبلاگ

کد همین آهنگ


فور یو چت


RSS

باحال ترینها در مزداب
باحال ترینهافقط در مزداب

دو شنبه 7 بهمن 1392

ادیان اللهی Saf

گروه‌های دینی اصلی به عنوان درصدی از جمعیت جهان در سال ۲۰۰۵ به دلیل گردکردن ارقام مجموع آن‌ها از ۱۰۰% بیشتر است

دین‌های اصلی با استفاده از طیف گسترده‌ای از روش‌ها از دین‌های فرعی متمایز شده‌اند؛ طبعاً هر یک از این روش‌ها منعکس کننده یک نظر خاص است، چرا که پیروان بسیاری از ادیان به احتمال زیاد دین خود را «اصلی» می‌دانند. در این مقاله دو روش مطرح شده‌است: شمار پیروان و تعاریف مورد استفاده متفکرین کلاسیک ادیان.

مشکل دیگر تهیه فهرست ادیان اصلی این مسأله‌است که چه چیزی را باید به عنوان یک دین مشخص و چه چیز را به عنوان یک فرقه در همان دین اصلی در نظر بگیریم. مثلاً معمولاً مسیحیت و اسلام به عنوان ادیان جداگانه در نظر گرفته می‌شوند، اما این دو دین از دیدگاه تاریخی و نظری اشتراک زیادی دارند، به طوری که می‌توان این دو را به عنوان دو شاخه از یک دین در نظر گرفت. برای دیدن لیست جامع تر ادیان و خلاصه روابط اصلی آنها به مقاله فهرست ادیان مراجعه کنید.

تعریف بر اساس جمعیت

یک روش معرفی یک دین اصلی استفاده از شمار پیروان فعلی آن است. ارقام جمعیت‌ها با ترکیب گزارش‌های سرشماری و بررسی‌های جمعیتی (در کشورهایی که داده‌های دینی جمع آوری نمی‌شود، مثل ایالات متحده آمریکا و فرانسه) محاسبه می‌شود، اما نتایج آن می‌تواند بسته به نحوه مطرح کردن پرسش‌ها، تعاریف مورد استفاده برای ادیان و عقاید سازمان‌ها یا آژانس‌هایی که بررسی را انجام می‌دهند، متفاوت باشد.

بزرگترین دین‌ها یا سیستم‌های اعتقادی بر اساس شمار پیروان

این فهرست هم شامل ادیان سازمان یافته (که کدهای اعتقادی چند بخشی و سلسله مراتب دینی دارند) و هم شامل ادیان غیر رسمی (مانند ادیان محلی چین) است. برای کامل کردن این فهرست، یک رسته به غیر مذهبی‌ها اختصاص یافته‌است، هر چند عقاید آنها معمولاً به عنوان دین در نظر گرفته نمی‌شود.

  1. مسیحیت: ۲٫۱ میلیارد (شروع : حدود ۲۷ بعد از میلاد)
  2. اسلام: 1.3 میلیارد نفر (شروع: حدود ۶۲۲ میلادی)
  3. سکولار / غیر مذهبی کافر ملحد ضد خدا / ضد مذهب: ۱/۱ میلیارد نفر
    • این رسته طیف گسترده‌ای از عقاید را در بر می‌گیرد و به یک دین خاص مربوط نیست. این رسته همچنین شامل اومانیسم دئیسم، پنتئیسم، تفکر آزاد و جوخ (Juche) می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر به مبحث این رسته در Adherents.com مراجعه کنید.
  4. هندوئیسم : ۹۰۰ میلیون نفر (شروع: تقریباً ۱۵۰۰ پیش از میلاد تا قرن ۱۵ قبل از میلاد؛ اما برخی از جنبه‌های آن به ۲۶۰۰ قبل از میلاد یا قرن ۲۶ قبل از میلاد بر می‌گردد)
  5. دین عامه چین: ۳۹۴ میلیون نفر
    • این دین یک دین سازمان‌یافته واحد نیست و عناصری از دین تائو، کنفوسیوس، بودایی گرایی و آیین‌های مذهبی که در کتاب‌های مقدس نیامده‌اند را در خود دارد. (به آن “ دین سنتی چین” نیز می‌گویند).
  6. بودایی گرایی: ۳۷۶ میلیون نفر (شروع: قرن ۶ قبل از میلاد)
  7. بومی‌های باستانی: ۳۰۰ میلیون نفر
  8. آفریقایی سنتی و دیاسپوریک ۱۰۰ میلیون نفر
  9. * این دین سازمان یافته و واحد نیست و شامل چندین عقیده سنتی آفریقایی مانند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: دین شناسی، ،
:: برچسب‌ها: ادیان اللهی Saf,



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 19:27

با سلام و خوش آمد گویی به شما دوست عزیز بنده سعید علیزاده در تاریخ13خرداد 1374در روستای مزداب(یکی از بزرگترین روستاهای بیرجند)متولد شدم و هم اکنون در زاهدان زندگی میکنم هدفم از ساختن و اداره کردن این وبسایت ایجاد جو صمیمی و دوستانه بین خودمونه و البته هدف بزرگم هم شناسوندن روستای توریستی مزداب به ایرانیان عزیزه شما میتونید با پییشنهادها وانتقاداتتون منو در این امر همراهی کنین با تشکر از صبوری که به خرج دادین ممنون خیلی دوستون دارم جهت تماس با من بهMAZDABMA@GMAIL.COMایمیل بزنین LINE ID:SAEIDTAK74
ایمیل مدیر : saeidtak95@gmail.com


lovebaran
فرشگاه اینترنتی مزدابیها1

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باحال ترینها در مزداب و آدرس mazdab.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.