متن عاشقانه SAF , عکس باحال , عکس جدید , عکس سعید فریدون , عکس خفن , بدو عکس , متن اهنگsaf , عکس , عکس جالب , عکس بروز , عکس خنده دار , عکس طنز , عکس منظره , عکس دیدنی , پیام تسلیت ,

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 5507
تعداد مطالب : 214
تعداد نظرات : 123
تعداد آنلاین : 1



Saeid Alizade

‎Create Your Badge‎ href="http://cooltext.com">MAZDAB.IR
SAF LOVE رنگ کینگ

استخاره آنلاین با قرآن کریم
استخاره آنلاین با قرآن کریم



کد موزیک



مرجع کد آهنگ برای وبلاگ

کد همین آهنگ


فور یو چت


RSS

باحال ترینها در مزداب
باحال ترینهافقط در مزداب

چهار شنبه 7 آبان 1393

محرم SAF


تسلیت

 



:: برچسب‌ها: محرم saf,



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 13:40

چهار شنبه 7 آبان 1393

خواص سنجدsaf
 
خواص سنجد

سنجد ميوه درختي است از خانواده ي سنجديان که در آب و هواي معتدل مي‌ رويد.
برگ ‌هاي باريک و مخملي شکل و ميوه‌ هايي قهوه‌ اي رنگ و خوراکي دارد که از هسته ي آن در تهيه ي برخي داروها استفاده مي ‌شود.

1. طبع سنجد سرد و خشك است.
2. میوه سنجد قابض است.
3. به خاطر وجود ویتامین K در سنجد ضد خونریزی می‌باشد.
4. سنجد رفع كننده سموم معده و روده می‌باشد.
5. سردرد را تسكین می‌دهد.
6. سردردهایی كه علامت مشخصی ندارند از سنجد استفاده شود.
7. سنجد برای كسانی كه نرمی استخوان و پوكی استخوان دارند مفید است. روش استفاده: پودر سنجد 2 قسمت و پودر سویای بوداده 1 قسمت را با عسل مخلوط كرده روزی یك قاشق یا 2 قاشق غذاخوری با یك لیوان شیر میل شود. این صبحانه برای آقایان و خانمها بسیار مفید می‌باشد.
8. برگ درخت سنجد به صورت ضماد باعث می‌شود كه دمل زود سر باز كند.
9. برگ درخت سنجد را در روغن زیتون بجوشانید (ابتدا به مدت 24 ساعت برگ را در روغن زیتون نگاه دارید سپس با حرارت ملایم بجوشانید تا له شود اگر محتوی را در یك شیشه سر بسته بگذارید و در آب جوش بیندازید تا بجوشد و له شود خاصیت آن بیشتر است) این روغن برای ورم مفاصل و اعضای بی‌حس مفید است. همچنین اگر این روغن را بر سر بمالند باعث بلندی مو می‌شود.
10. میوه سنجد ضدیرقان می‌باشد.
11. كسانی كه تكرر ادرار دارند سنجد بخورند.
12. كسانی كه سكسكه می‌كنند برای درمان آن 50 دانه سنجد و یك لیوان شیر بخورند.
13. مصرف سنجد درمان‌گر ورم كیسة صفراست.
14. سنجد باعث قوی شدن ساق‌ها می‌گردد به كودكان خود روزی 20 تا 50 دانه بدهید.
15. سنجد عامل بیماری جذام را از بین می‌برد.
16. سنجد برای اشخاصی كه یبوست دارند مضر است.
17. سنجد تب بر است.
18. سنجد كلیه‌ها را گرم می‌كند و معده را تمیز می‌كند.
19. سنجد ضد بلغم است.
20. جوشاندة پوست سنجد اگر مزمزه شود ریشه دندان را محكم می‌كند و از خونریزی جلوگیری می‌كند بدین صورت كه پوست سنجد را بجوشانید و صاف كنید سپس آن را مزمزه كنید.
با تشکر از اقای غلامی عزیز
 

 



:: موضوعات مرتبط: دانستنیها، ،
:: برچسب‌ها: سنجدsaf,



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 13:25

یک شنبه 15 تير 1393

قیمت جدید خودروsaf

سرانجام پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان بهای جدید محصولات پرتیراژ شرکت‌های خودروسازی داخلی در پی برگزاری نشست‌های پیاپی ‌شورای رقابت و خودروسازان امروز اعلام شد. 

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه از آغاز سال جدید جلسات متعددی بین خودروسازان و شورای رقابت جهت قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل تشکیل شده بود، سرانجام امروز بر سر این نرخ‌ها توافقی بین خودروسازان و شورای رقابت حاصل شد. 

رضا شیوا در یک نشست خبری، بهای جدید خودرو‌ها را به شرح زیر اعلام کرد و گفت: قیمت‌های جدید خودرو‌‌ همان قیمت‌های قبلی بر پایه قیمت مصرف‌کننده است که با احتساب قیمت کیسه هوا و استاندار یورو۴ نهایی شده است. 

پژو ۴۰۵ اس ال ایکس: ۳۰ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۷۲۸ تومان

پژو ۴۰۵ دو گانه سوز: ۳۰ میلیون و ۱۱۷ هزار ۶۱۱ تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۵: ۳۴ میلیون و ۱۱۴ هزار ۶۳۱ تومان. 

پژو ۲۰۶ صندوق دار V۸: قیمت جدید ۳۴ میلیون و ۶۴۹ هزارو ۵۶۸ تومان. 

رانا: ۳۲میلیون ۳۱ هزارو ۶۴۳ تومان با درصد افزایش. 

پژو پارس جدید: ۳۴ میلیون ۸۸۰ هزارو ۸۹۴ تومان. 

پژو پارس دو گانه‌سوزک ۳۶ میلیون ۴۲۰ هزارو ۴۲۲ تومان

پژو پارس (TU۵) قیمت جدید: ۳۶ میلیون و ۷۰ هزارو ۳۴۹ تومان

سمند ال ایکس EF۷ دو گانه سوز: ۳۱ میلیون و ۷۷۱ هزارو ۱۵۵ تومان. 

سمند ال ایکسEF۷ بنزینی: ۲۹ میلیون ۵۱۳ هزارو ۵۴۹ تومان

سمند سورن: ۳۳ میلیون و ۱۲۶ هزارو ۳۵۵ تومان. 

سمند بهینه ای‌ام اس: ۲۷ میلیون ۵۹ هزارو ۳۳۵ تومان ‌ٍّ

پراید ۱۳۱ اس ال: ۱۹ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان. 

سایپا ۱۳۱ اس ایکس: ۲۰ میلیون ۱۲۲ هزار تومان

ساپیا ۱۳۲ اس ال: ۱۹ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان

تیبا اس ایکس ۲۴ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان

در دهه سوم خردادماه شورای رقابت با افزایش ۳.‌۷ تا ۶.‌۹ درصدی قیمت خودرو‌ها موافقت کرد که این قیمت‌ها مورد اعتراض خودروسازان قرار گرفت و سرانجام قرار شد قیمت جدید خودرو‌ها از سوی شورای رقابت اعلام شود. 

قیمت قبلی تعیین شده از سوی شورای رقابت به شرح زیر بود؛ 

پژو ۴۰۵ اس ال ایکس: قمیت جدید ۲۴ میلیون و۹۰۰ هزار تومان با ۶.‌۹ درصد افزایش. 

پژو ۲۰۶ تیپ ۵: قیمت جدید ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با ۵.‌۷۶ درصد افزایش. 

پژو ۲۰۶ صندوق دار V۸: قیمت جدید ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با ۳.‌۷درصد افزایش. 

رانا: ۳۲ میلیون تومان با ۶.‌۹ درصد افزایش. 

پژو پارس جدید: ۲۹ میلیون تومان با ۶.‌۱۹ درصد افزایش. 

سمند ال ایکس بنزینی: ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با ۵.‌۳ درصد افزایش. 

پراید ۱۳۱ اس ایکس: ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان با ۴.‌۸۲ درصد افزایش. 

تیبا: ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با ۵.‌۹ درصد افزایش. 

ام وی‌ام سه سیلندر: ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با ۳.‌۷۹درصد افزایش. 

ام وی‌ام چهار سیلندر: ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با ۳.‌۴۹ درصد افزایش. 

ام وی‌ام ۵۳۰: ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با ۴.‌۵۷ درصد افزایش. 

ام وی‌ام ایکس ۳۳: ۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با ۳.‌۸۸ درصد افزایش. 

ام وی‌ام ۳۱۵: ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با ۴.‌۱۳ درصد افزایش. 



:: موضوعات مرتبط: ویژه ، ،
:: برچسب‌ها: قیمت جدید خودروsaf,



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 9:3

سه شنبه 23 ارديبهشت 1393

 


وقتي قرار شد از روستاي مزداب گزارش تهيه كنم ناخودآگاه ياد ١٥سال قبل افتادم . زماني كه به عنوان يك معلم تازه استخدام قرار بود در اين روستا خدمت كنم.(مزداب) در ٦٠كيلومتري شمال شرقي بيرجند در مسير جاده آرين شهر به اسديه قرار دارد كه ازنظر تقسيمات كشوري جزو بخش مركزي شهرستان بيرجند است. قسمت اعظم روستا در دامنه يك تپه واقع شده و در آن موقع بيش از ٢٥٠خانوار ساكن روستا بودند دبستاني ١٠كلاسه و مدرسه راهنمايي به تازگي تاسيس شده بود هر چند منازل روستا لوله كشي آب نداشت ولي چند شير آب در نقاط مختلف روستا تعبيه شده بود كه اهالي از آن آب بر مي داشتند. محصول عمده كشاورزي حاشيه بسياري از روستاهاي منطقه، زرشك است.از دور و نزديك شنيده بودم كه خشكسالي و بي آبي مشكلات زيادي را براي اهالي با صفاي اين روستا فراهم آورده و باعث مهاجرت افراد زيادي شده است.هر چه به مزداب نزديك تر مي شدم خاطرات آن زمان بيشتر در ذهنم زنده مي شد، در ظاهر روستا كمي نو نوارترشده بود هم جاده آسفالت بود و هم اهالي داراي تلفن شده بودند ولي در چهره مردم طراوت گذشته ديده نمي شد.  





-



وقتي روستا آب نداشته باشد 


نزديك مسجد روستا با يكي از اهالي كه در سال هاي تدريس با او رفت و آمد داشتم مواجه شدم و از اوضاع و احوال روستا پرسيدم. او دردمندانه گفت: وقتي روستا آب نداشته باشد ديگر به چه چيز آن مي توان دل خوش بود.عليجاني افزود : تقريبا روزي يك تانكر از بيرجند آب مي آورد ولي اين حجم آب يك ساعت بيشتر دوام ندارد.وي يكي از عوامل مهم در بروز اين مسئله را در كنار خشكسالي، تخريب دو قنات روستا پس از احداث جاده جديد عنوان كرد و ادامه داد: طي دو سال با زحمت مسير قنات ها را باز كرديم ولي اگر سيل بيايد دوباره ريزش مي كند و بسته مي شود. بارها به مسئولان مراجعه كرديم تا براي رفع مشكل، ديوار بتني احداث كنند تا مانع تخريب قنات شوند ولي تا به حال همكاري نكرده اند.وي خاطر نشان كرد : زندگي در روستا كاملا به آب بستگي دارد الان براي مزارع هم در بعضي مواقع آب خريداري مي كنيم. به خاطر نبود آب،حمام روستا هم تعطيل است.عليجاني گفت:يك بار از صدا و سيما هم آمدند و گزارش تهيه كردند علاوه بر اين در هر دو سفر رئيس جمهوري هم براي حل مشكل آب، نامه نوشتيم ولي تا به حال خبري نشده است.مسئول شركت تعاوني مزداب هم يكي از مهم ترين مشكلات اين روستا را نداشتن شورا عنوان كرد و افزود : اين مسئله باعث ايجاد مشكلات زيادي براي مردم شده است.دهقان در خصوص تامين سوخت زمستاني مردم تصريح كرد : در مورد نفت مشكل به خصوصي نداريم و هر وقت كه خريد كنيم روز بعد از آن برايمان نفت مي آورند ولي مشكل عمده مردم نبود گاز است و مدت زيادي مي گذرد كه ماشين گاز به روستا نيامده است.وي كه مسئوليت تنها كتابخانه روستا را نيز بر عهده دارد در خصوص فعاليت اين كتابخانه گفت : كتابخانه زير نظر جهاد كشاورزي است ولي مثل گذشته به آن رسيدگي نمي شود. وي ادامه داد: در سال هاي گذشته هر هفته يك سرپرست از جهاد براي بازديد كتابخانه مي آمد و كتاب زيادي در اختيار ما قرار مي گرفت.حتي ما را براي دوره هاي كتابخانه و يا دام پزشكي مي بردند، اما حدود ٤سال است كه اصلا نيامده اند. به گفته وي از طرفي با مهاجرت قشر جوان تعداد مراجعان كتابخانه بسيار كم شده است . وي افزود : انگار از طرف همه فراموش شده ايم. در روستاهاي دو طرف ما يعني (گازار ) و (خنگ) طرح تلفن بي سيم اجرا مي شود ولي در مزداب هيچ خبري نيست. وي گفت: يكي ديگر از مشكلات عدم دريافت درست شبكه هاي سيما مي باشد به نحوي كه اكثر شبكه هاي تلويزيوني يا گرفته نمي شود و يا برفك دارد.وي ادامه داد : كشاورزي كه با اين در آمد يك دستگاه تلويزيون را با پول زياد، خريده دوست دارد وقتي خسته از سر مزرعه مي آيد بتواند از برنامه هاي مختلف سيما استفاده كند اما گاهي نه صدا را به درستي متوجه مي شوي و نه تصويري داري. آخر هم با اعصاب ناراحت بايد خاموشش كني.  





-



بهداشت روستا 


مسئول خانه بهداشت مزداب هم اوضاع بهداشتي روستا را نامطلوب توصيف و اضافه كرد : فاضلاب داخل كوچه ها و جمع آوري نشدن صحيح زباله وضعيت بدي را به وجود آورده است كه بايد براي اين موضوع با اجراي سيستم فاضلاب چاره انديشي شود.برزگر مهم ترين مشكل در زمينه رعايت بهداشت را كمبود آب دانست و خاطرنشان كرد:وقتي هر خانوار در روز فقط چند گالن آب براي مصرف داشته باشد مسلما بهداشت وضعيت مطلوبي ندارد و بيماري هاي زيادي را به دنبال خواهد داشت. وي در خصوص رابطه خشكسالي و بي آبي با درصد بيماري ها گفت : با اينكه جمعيت روستا نسبت به قبل كاهش يافته است تعداد مراجعان بيمار بيشتر شده است. به گفته وي خشكسالي ها در قد و وزن نوزادان و وضعيت مادران نيز تاثير گذار بوده است.وي تصريح كرد :نزديك ترين مركز بهداشتي به روستا بيمارستان خنگ است كه متاسفانه آنها هم آمبولانس ندارند و در مواقع ضروري بايد از آرين شهر كمك بگيريم.  





-



پزشك هر دوهفته يكبار 


وي ادامه داد : پزشك بايد هفته اي يكبار به روستا بيايد اما فعلا يك هفته درميان مي آيد كه جواب گوي جمعيت زياد اينجا نيست.وي در پاسخ به اين سوال كه افراد مراجعه كننده به عنوان بيمار چند نفرند گفت : مراجعان زيادي داريم به خصوص براي بيماري هاي فصلي در تابستان و سرماخوردگي در زمستان. به علت تعطيلي حمام مردم بيشتر دچار سرما خوردگي مي شوند. وي تاكيد كرد : با اجراي طرح هادي جمع آوري زباله و حل مشكل فاضلاب و تامين آب شرب سالم بسياري از مشكلات بهداشتي روستا رفع مي شود.غلامحسين غريبي مسئول سابق شوراي اسلامي مزداب كه در تمام سال هاي پس از انقلاب اين مسئوليت را عهده دار بوده است در مورد نبود شورا در مزداب گفت : با مشكلي كه در دفتر مخابراتي پيش آمد ٤نفر به شركت مخابرات معرفي كرديم. يك نفر فوق ديپلم و سه نفر هم ديپلم بودند ولي متاسفانه مسئولان مخابرات بدون دليل آنها را رد كردند و اصلا صحبت هاي ما را مورد توجه قرار ندادند و در حال حاضر هم دفتر مخابراتي مزداب زير نظر مسئول دفتر مخابراتي آسو اداره مي شود.در حال حاضر به طور رسمي در مزداب شوراي اسلامي نداريم  

 

منبع مقاله و ادامه مقاله به زودی اعلام میگردد  با تشکر از دوست و همیار گرامی رحیم غلامی




:: موضوعات مرتبط: عکسهای مزداب، ،
:: برچسب‌ها: مقاله مزداب در حسرت ابsaf,



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 13:5

یک شنبه 7 ارديبهشت 1393

تسلیتsaf

 با کمال تأسف باخبر شدیم (حاج نظر زارع) دار فانی را وداع گفت

این مصیبت را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می نماییم
و از خداوند متعال برای متوفی طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم






:: موضوعات مرتبط: عکسهای مزداب، ،
:: برچسب‌ها: تسلیتsaf,



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 10:6

یک شنبه 7 ارديبهشت 1393

تسلیتsaf

خانواده محترم بیگم بخشی ضایعه درگذشت مادر محترمتان
را به شما
و سایر بستگان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند برای ایشان امرزش و برای
بازماندگانشان صبر عمری بابرکت را خواستاریم 



:: موضوعات مرتبط: عکسهای مزداب، ،
:: برچسب‌ها: تسلیتsaf,



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 9:59

پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393

سالگرد تاسیس سایتsaf

به نام او که ذکر او شفای قلبهاست

امروزپنجم اردیبهشت سال یکهزار و سیصد و نود وسه مصادف است با ساخت این سایت(باحال ترینها در مزداب=اولین

رسانه ی اجتماعی مزداب)

 

 

از این بابت بسیار خرسندم زیرا که خواسته ی  ما ایجاد یک یک محیط گرم و دلباز برای هم روستاییان گرامی و دوستان بسیار عزیز من بود تا در کمال دوستی 
و برادری مشکلات  اندکی که خودباختگان به وجود اورده اند و اختلافات کوچکی برای ما ساخته اند را بهبود بخشیم که با کمک این دوستان بزرگوار مشکلات
مقداری تسلی یافت و بحمد و حول و قوه ی حضرت حق و استعانت از ائمه اطهار در سالی که عید ان با  دهه فاطمیه یک سو شده است
سعی خود را خواهیم نمود تا در اسرع وقت با همکاری دوستان این مشکلات و عقاید تحقیر و توهین امیز و مزاحاتی که بین دو فرقه محترم و عزیز مزدابی در گرفته است 
را بر طرف سازیم این هدف محقق نخواهد شد مگر اینکه دست در دست هم دهیم و کدورتهای قدیمی و خود محورانه را کنار بگذاریم.

دوستان عزیز و گرامی در طول این یک سال که از ساخت وب سایت گذشت سختی ها و مشقتهای زیادی از طرف عده محدودی به من وارد گشت 
لیکن هنگامی که خداوند متعال بخواهد  کوه سخت همانند اب جاری میگردد  منتی نیست اما در این مدت(که کم هم نبود ) یک عقاید اشتباهی را من شاهد بودم
(البته من به هیچ وجه قصد توهین به شخص خاصی را ندارم)و ان چیزی هم که مشخص است و همه به ا ایمان دارند این است که مذهب انها حق است
بنده خودم در استان سیستان و بلوچستان زندگی میکنم جایی که اکثریت انها برادران سنی هستند و در ان حتی سیکها(یک مذهب هندی) با مسلمانان زندگی میکنن حتی
انها هم میگویند مذهبشان حق است و حتی من درمورد دین مسیحیت هم تحقیقاتی داشته ام و حتی زرتشتیانی هم با من در مورد حقانیت دینشان سخن گفته اند و باورش سخت است ولی من دوست زرتشتی هم دارم انها هم میگویند دینشان برحق است نمیخواهم قضاوت کنم ولی میتوانم منطقی  بگویم انها هم
حق دارند زیرا که فطرت انسان به گونه ای است که خواهان برتری نسبت به بقیه هستند 

سخن من خواهان این است تا بازگویم اگر ما انسانها با هم متحد و یک دست به سوی خدایی که همه قبولش دارند حرکت کنیم میتوانیم امت واحده که حضرت رسول اکرم(ص) 
و مولای متقیات سرورما(مولا امیرالمومنین)به خاطر ان جهاد کردند را به وجود بیاوریم این سخن من بر عکس سخن دیگران به وطنم قسم شعار نیست زیرا ما خواهان ان
روز گاری هستیم که محرمش همه در یک دسته عزاداری میکردند و در کنار یکدیگر سجده بر درگاه حق میکردند در کنار هم بر سر سفره عشق و ایثار می نشستند و خبری
از هتک حرمت و توهین به ایین های مختلف که همه انها از نسل ادم و خواهران و برادران خودمان هستند نبود
خواهان مزدابی  زیبا دوستیهایی بی کینه امرزش از سوی خدا نه لعنت   زبان بر حق بازکردن نه تعصب کورکورانه نگاهای برادرانه نه هرزه و چشمهایی که صداقت در ان در همه جا موج
میزند نه فقط در پیشگاه مردم هدایت اختیاری نه اجباری تصمیم برای انتخاب دین و مذهب نه اجباری و دین زده کردن نوجوانان و جوانان هستیم
اری ما جوانان مزدابیم جوانان غیور خطه ای که در گذشته نه چندان دور بر سر اسم هم قسم  حقیقت میخوردند نه مانند اینک  که توهینشان نام ادیان دیگر است

اری بیایید با هم صادق باشیم بیاییم با یکدیگر امت واحده را به وجود بیاوریم مگر همین نبود خواسته ی مولایمان امیرالمومنین(ع) و سرورمان حضرت محمد(ص) و بانوی زیبایی ها فاطمه زهرا(س) و ما بقیه اولیا الله؟

 

 

اری به فرزندان خود بیاموزیم راه اینکه از دینی انتقاد کنیم این نیست که به همه پیروان ان دین توهین کنیم میتوانیم با خوبیهای مان انها را جذب کنیم به سوی دین یا مذهبی که معتقدیم 
برتر است (همانند امام صادق(ع))و اثبات برتری خود را با انسانیت خود اندازه بگیریم و بیاموزی نه با اسلامیت
زیرا که انسانیت(واقعی) صد درجه برتر است از اسلامیت(اجباری)
بیایید از خدا نترسیم و به او ایمان داشته باشیم
بیایید ائمه را برای وجودشان بخواهیم نه برای حاجاتمان
سعید علیزاده(مدیر وب سایت عظیم مزداب)
فردریک نیچه:من ان خدایی را خواهانم که در زندگی بتوانم با او برقصم و شادمان باشم(مثبت بیندیشید)
متاسفم برای خودم که فکر میکنم خدا فقط اشکهایم را میخواهد
به امید روزهای خوش برای تمام مزدابیها و تمام ایرانیها
به امید امتی واحد
یا علی 




:: موضوعات مرتبط: عکسهای مزداب، ،
:: برچسب‌ها: سالگرد تاسیس سایتsaf,



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 13:27

چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393

تسلیتsaf

در کمال تأسف باخبر شدیم

کربلایی علیجان کاربین

دار فانی را وداع گفت

این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال برای ایشان  طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم
condolence message1 پیام تسلیت و آگهی ترحیم


 

 

 



:: موضوعات مرتبط: عکسهای مزداب، ،
:: برچسب‌ها: تسلیتsaf,



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 14:38

یک شنبه 17 فروردين 1393

طنزSAF93
لطیفه های باحال و طنز 93

 

 لطیفه های باحال و طنز 93

 

به سلامتی رفیقی که تادید رفیقش ناراحته

اومد کنارشو گفت :نترس رفیقت که نمرده

دلقک بازی درمیاره تا بخندی

.

.

 

تا ۲ تومن خطمو شارژ میکنم

این ایرانسلِ صد تا مسابقه طراحی میکنه

که اون ۲ تومنو از چنگم دربیاره… :|

مسئولین رسیدگی کنن لدفن.

.

.

ﺍﻣﺮﻭﺯ ﯾﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﺗﻮ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﻬﻢ ﻧﺦ ﺩﺍﺩ

سریع آوردمش خونه .

دکمه پیرهنم که

ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺭﻭ ﺩﻭﺧﺘﻢ

واااااااااای بر منحرفان

وااااااااااااااای بر ناپاکان!!

.

.

کلا مردم ایران ۲ دسته اند:

دسته ی اول کسایی که فکر میکنن عکاسن!!

دسته ی دوم فکر میکنن مانکنن!!

تازه مصیبت وقتی شروع میشه که این ۲دسته به هم می رسن!!!!!!!!

.بقیه در ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: شاد و نشاط اور، اس ام اس، خنده دار، ،
:: برچسب‌ها: طنزSAF93,
ادامه ی مطلب ...



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 19:52

یک شنبه 25 اسفند 1392

ایام فاطمیهsaf

 

حضرت زهرا (سلام الله علیها ) در معارف شیعی

پاسخ به شبهاتی پیرامون حضرت زهرا (سلام الله علیها )

حضرت زهرا (سلام الله علیها) در تالیفات معظم له



  • تاریخ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در منابع

 

سوال: اینکه سه دهه فاطمیه داریم آیا بر اساس سند های شیعی می باشد یا خیر؟ آیا اینکه می گویند دهه فاطمیه 45 روزه ای نداریم چقدر صحت دارد؟ معیار شروع دهه فاطمیه چه زمانی است؟ قبل از شهادت یا بعد از روز شهادت شروع می شود؟

پاسخ: در مورد سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو روایت است یکی اینکه ایشان 75 روز بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند که می شود 13 جمادی الاول و دیگری اینکه 95 روز بعد از رحلت پیغمبر به شهادت رسیدند که می شود 3 جمادی الثانی و طول این 20 روز را ایام فاطمیه نامیده اند.
 

  • حدود ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)

 

سوال: احتراماً محدوده دو دهه فاطمیه را بیان فرمایید و همچنین برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی و امثال آن در این مدت چگونه است؟

پاسخ: سه روز 13 و 14 و 15 جمادی الاول و سه روز 1و 2 و 3 جمادی الثانی بنابر معمول به «فاطمیه» اختصاص دارد ولی در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد.
 

  • پوشیدن لباس مشکی و عزاداری برای حضرت فاطمه زهرا (س)

 

سوال: آیا پوشیدن لباس سیاه در ایام شهادت حضرت زهرا با توجه به وحدت و کراهت لباس سیاه جایز است؟
آیا برپائی مراسم عزاداری در ایام فاطمیه با توجه به مخالفت برخی دستگاههای کشور جائز است؟
آیا در خانه حضرت زهرا (س) را آتش زدند یا شهادت ایشان طبق گفته برخی افسانه است؟

پاسخ: 1- با توجه به این که پوشیدن لباس مشکی در ایام شهادت حضرات معصومین نوعی تعظیم شعائر الهی محسوب می شود کراهت ندارد.
2- هرگاه مراسم به شکلی برگزار گردد که باعث تفرقه صفوف مسلمین نگردد هیچ کس نباید مانع آن گردد و کسانی که مانع برگزاری می شوند تصورشان این است که بعضی از عزاداران شعارهای تندی بر ضد اهل سنت می دهند که در این شرایط باعث تفرقه است.
3- آن حضرت به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند. اسناد این سخن را در کتاب یورش به خانه وحی به نقل از کتابهای اهل سنت آورده ایم.

  • تعبیر سیده النساء العالمین برای حضرت زهرا (س)

 

سوال: چرا ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را سیده النساء العالمین میدانیم؟ چرا که در قرآن از او نامی نیامده است در حالیکه در قرآن از حضرت مریم به این عنوان یاد شده است و ما او را منحصر به زمان خودش می دانیم؟

پاسخ: این تعبیر در برخی از روایات آمده است و سوره هل أتی و کوثر در واقع در شأن آن بزرگوار است و همچنین آیه تطهیر و مباهله.

پایگاه اطلاع رسانی ایت الله مکارم

 



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، دین شناسی، ،



نوشته شده توسط سعید علیزاده در ساعت 8:59

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد

با سلام و خوش آمد گویی به شما دوست عزیز بنده سعید علیزاده در تاریخ13خرداد 1374در روستای مزداب(یکی از بزرگترین روستاهای بیرجند)متولد شدم و هم اکنون در زاهدان زندگی میکنم هدفم از ساختن و اداره کردن این وبسایت ایجاد جو صمیمی و دوستانه بین خودمونه و البته هدف بزرگم هم شناسوندن روستای توریستی مزداب به ایرانیان عزیزه شما میتونید با پییشنهادها وانتقاداتتون منو در این امر همراهی کنین با تشکر از صبوری که به خرج دادین ممنون خیلی دوستون دارم جهت تماس با من بهMAZDABMA@GMAIL.COMایمیل بزنین LINE ID:SAEIDTAK74
ایمیل مدیر : saeidtak95@gmail.com


lovebaran
فرشگاه اینترنتی مزدابیها1

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باحال ترینها در مزداب و آدرس mazdab.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.